Installasjoner
Alle typer installasjon med fokus på kvalitet og kundeservice ... Kontakt oss for montering i dag!
OK Elektriske AS med fagfolk i de fleste kategorier! Hos oss har vi erfarne murere, tømrere, rørleggere m.m.
Vi er spesialister innen varmepumper og har selvsagt F-gassgodkjenning fra Isovator og er NOVAP-medlemmer.
OK Elektriske AS har de siste årene et snitt på 4000 monteringer pr.år fordelt på TV,parabolanlegg,varmepumper,alarmsystemer og
andre håndverkertjenster og mener derfor vi er meget erfarne på feltet.
OK Elektriske AS har tett samarbeid på installasjoner slik at du som sluttbruker til enhver tid er sikret meget godt kvalifisert personell med lang og trygg erfaring.
OK Elektriske AS er tidligere InfoCare Norge partner (2007-2014) og dette betød at dersom du hadde en såkalt "fri standard installasjon" fra en av TV-selskapene eller du kjøpte varmepumpe på visse utsalgssteder var det stor mulighet for at det var netopp OK Elektriske AS du fikk besøk av dersom du har tilhold på det sentrale østlandet. Infocare valgte i 2014 å satse på mange små partnere istedenfor de store "lokale" og på bakgrunn av dette er vi ikke lengre en del av denne automatikken.
Men OK Elektriske AS kan fortsatt montere for deg, også dersom du kjøper hos en frittstående butikk eller et kjedetilknyttet utsalgssted.
Det ble også i 2022 inngått ny avtale med Inselo (Tidligere InfoCare) på et nytt monteirngssamarbeide. Bl.a på Yale Doorman dørlåser, robotgressklippere m.m.
Vi tar på oss oppdrag over hele østlandet for disse.
Vi utfører daglig montering og serviceoppdrag for bl.a. Allente (Tidligere Canal Digital og Viasat) , Elkjøp, Maxbo Coop, Smart Club m.fl.
Som tidligere partner av A Novo Norge AS (opphørt) har vi nå egenavtaler på bl.a. Riks-TV samt Varmepumpemonteringer for Coop/Eco-Consult, samt utvalgte Euronicsbutikker / Elkjøp, Maxbo m.m.. Samtidig tar vi selvsagt alle egne oppdrag.
Ventetid og booking
Vår bookingavdeling ringer alle våre kunder i kronologisk rekkefølge og vi ber om forståelse for dette.
Samtidig setter vi fullt fokus på kundefokus, så dersom du mener du er uteglemt eller ting har tatt for lang tid må du kontakte oss.
Det kan ha skjedd en feil i våre eller andres systemer.
Om du er usikker på om du ligger i vårt system kan du ringe våre kontorer alle hverdager 10-16 på tlf. 32879600.
Er du lokalkunde (Buskerud/Vestfold/Oslo/Akershus) og ønsker installasjon eller reaparasjon kan du til enhver tid ringe direkte til oss.
Normalt vil vi kunne hjelpe deg innen få virkedager og har også mulighet for hasteoppdrag.
Du kan også legge inn bestilling på jobb på vår e-post; post@okelektriske.no samt kontaktskjema på forsiden av www.okelektriske.no
Ønsker du å bli partner/fast oppdragsgiver er det bare å ta kontakt så vil du få tilgang til en egen bestillingsportal.
Hvordan kan vi hjelpe deg raskest mulig og hva bør du som kunde tenke på?
Vi ber deg evt. opplyse om spesielle forhold som bommer,ferje,spesialutstyr m.m. om dette er ting du kan forutsi på forhånd.
På denne måten får vi sendt rett montør på rett sted og sparer tid. Er det store mengder snø eller annet på monteringsstedet vil du spare både tid og penger på å rydde dette unna på forhånd.
Er det spesielt høyt til monteringen må kunde selv sørge for stige, lift eller annet. Våre montører har i de fleste tilfeller med seg ca.3 meter stige. (Dette varierer noe fra montør til montør)
Dersom du har en timeavtale med oss og finner ut at dette ikke passer allikevel eller du ønsker å flytte timen;
Ta kontakt med oss så snart du har anledning. Så sant vi får beskjed så god tid i forveien at vi kan bytte din time med noen andre vil vi så langt det lar seg gjøre unngå å fakturere deg for en time du ikke får brukt, men det er svært viktig at vi får beskjed så raskt som mulig.
Parabol
En paraboltallerken skal peke mot sør og skal ha fri sikt. Om du har en "barriere" med trær er det greit å sjekke ut om noe må kappes eller evt. vurdere om det kan lønne seg med takfeste til parabolskålen eller evt. andre ting. I denne forbindelse er det også viktig å huske på at trær vokser. Om du har trær som ikke direkte sperrer akkurat i dag kan det være lurt å se om du får trær i veien allerede til neste år. Sørg evt.for å kappe disse.
Det er viktig at du som slutbruker sier ifra om du ikke har mottatt utstyret (parabolpakken) du har bestilt før vår montør kommer for installasjon. Vi har registrert at noen butikker(utsalgssteder) lover kundene at montørene har med parabolpakker etc.. Dette er feil- Våre montører har ikke med parabolpakker med mindre dette er avtalt med vår booking på forhånd.
Dette av den enkle årsak at de fleste parabolpakker fra alle selskap er registrert på sluttbruker via serinr. og det er bare pakken som er tildelt denne personen som vil virke. Parabol som er kjøpt av OK Elektriske AS kan medbringes av montør og du trenger ikke tenke på dette.
Vi har desverre ikke mulighet til å ta med parabolpakker for sluttbruker fra Posten. Dette fordi det ikke godtas av satelittselskapene. Alle pakker skal utlevers til -eller hentes av kunde personlig. Det vil også være umulig for montører med en trang timeplan å holde styr på. Alle slike ting MÅ avtales med vår bookingavdeling på forhånd.
Vi takker for hjelpen med å kunne utføre våre oppdrag på en rask og kvalitetssikret måte. Har du spørsmål i forbindelse med en jobb vi har utført, eller skal gjøre hos deg er du velkommen til å ta kontakt.
Det finnes ingen dumme spørsmål.
Hva ligger i "fri installasjon" fra satelittselskapene?
Mange ønsker seg systemer og opplegg som ikke er helt standarisert og det er viktig å skille på det man ønsker selv, tilleggsutstyr og hva som faktisk ligger ferdig betalt i din installasjon.
Veldig mange spør oss hva satelittselskapene mener med "fri standard installasjon" og hva som eventuelt kommer i tillegg i priser m.m.
En "Fri standard installasjon" vil si montering av det som befinner seg i den respektive pakken du har kjøpt. Eksempelvis:
1 stk. komplett paraboltallerken med inntil 25 meter kabel ferdig installert på vegg. Det vil da si at om du av ulike årsaker vil eller må ha f.eks. 30 meter kabel, et skjøtestykke, spesialbrakett for oppheng eller annet vil dette tilkomme i pris og du vil bli fakturert for dette ved siden av installasjonen du allerede har "betalt for".
I installasjonen ligger i utgangspunktet montering på trevegg med et hull til tv-apparat med påfølgende innstilling og søking av kanaler.
Tillegg vil tilkomme om du som sluttbruker ønsker mer enn et punkt (eksempelvis til flere tv-apparater innenfor samme hus), lengre kabelstrekk av praktiske eller kosmetiske behov/ønsker. Takfester,pipebrakketter,skjøter o.l. Priser for dette vil kunne avtales på forhånd eller med montøren på stedet.
Montering av varmepumpe
OK Elektriske AS gir gratis befaring på store deler av Østlandet (vi leverer varer over hele landet) nettopp for å kvalitetssikre den jobben som skal gjøres hos deg som sluttbruker. Her hjelper vi deg både med plasseringstips og tips om hvilken varmepumpe som dekker ditt behov uten at du må betale for mye. Det verste man kan gjøre er å kjøpe for liten varmepumpe og man vil aldri få utnyttet den på en skikkelig måte, eller enda verre, få igjen noe for pengene man har brukt.
Plassering, type og størrelse er viktig!
OK Elektriske AS har hele ti års garanti på sine varmepumpemonteringer.
(gjelder installasjoner utelukkende utført av OK Elektriske og gjelder ikke ved montering av parallellimportere produkter).
Ingen parallellimport hos OK Elektriske AS
Det hjelper ingenting om man får tak i en billige varer om den ikke er tilrettelagt for de bruksforhold og garantivilkår du som sluttbruker har behov for. Hos OK Elektriske AS har vi ikke parallellimportererte varer og tenker da speiselt på varmepumper.
(Med parallellimport menes å ta inn varer fra andre land uten å gå via godkjent importør)
Dette vil si at når du handler hos OK Elektriske AS får du et godkjent produkt med best mulig egenskaper for nettopp ditt bruksområde og ikke minst har du fullgaranti i henhold til norsk kjøpslov uansett. Dette sikrer deg på alle hold. Også om forhandler, av ukjente årsaker, i fremtiden skulle legge ned eller forsvinne av andre årsaker. Ved parallellimport er det du som sluttbruker som står reklamasjonsansvarlig om noe skulle hende med produktet.
(Kontakt oss om du ønsker mer informasjon rundt dette)
Sertifisering
Etter 1.september 2013 ble det innført F-gassgodkjenning - Noe som gjør at de som skal jobbe med varmepumpe må være sertifisert med F-gassertifikat fra Isovator for å kunne jobbe med varmepumpe og håndtere gass. OK Elektriske AS var en av de første i Buskerud som ble sertifisert og dette gjør mye for din trygghet som kunde både når det gjelder sikkerhet og garanti på ditt produkt.
Misfornøyd?
Om du er misfornøyd med noen av våre produkter, installasjoner eller tjenester er det veldig viktig for oss, og ikke minst deg selv, at vi får en tilbakemelding. Dette er den eneste måten for oss å kvalitetssikre de jobber som er gjort utenfor våre kontorer og det hjelper oss med vår stadige søken etter forbedring. Ingen bedrifter er på noe tidspunkt bedre enn det svakeste ledd og det kan skje ting ute i felt som de ansvarlige aldri får greie på uten hjelp fra deg som kunde.
Vi er ikke tjent med å ha misfornøyde kunder og vil til enhver tid gjøre alt vi kan,innenfor fornuftens grenser, i å løse opp i eventuelle situasjoner. Dette enten det er en montør som har vært uheldig i sitt arbeide eller om et produkt slutter å virke.
OK Elektriske AS er opptatt av deg som kunde!
Er du misfornøyd? Fortell det til oss...!
Er du fornøyd? Fortell det til andre!
Vi ser frem til å ha deg som kunde og hører gjerne fra deg med innspill og synspunkter.
OK Elektriske AS
www.okelektriske.no
www.okvarmepumper.no